Jantan & Betina

Jantan & Betina

Sedikit informasi tentang jantan.: Bagi jantina jantan ia mempunyai kelenjar bau yang terletak di leher mereka, dada, anus, dan dahi, digunakan untuk menandakan kawasan mereka. bau ini samar dan hampir tidak terlihat ketika glider berada dalam habitat yang bersih, pada diet yang baik, dan kesihatan yang baik. jantan dewasa dapat dikenalpasti dengan adanya tempat botak, di dahi, dan kelenjar dada juga boleh dilihat. Glider dewasa akan kehilangan tempat botak mereka pada sterilisasi, seperti kelenjar bau mereka akan menjadi tidak aktif. Glider jantan mempunyai zakar bercabang yang bermaksud dibahagi dua. Penis tipis, panjang, dan pink. Glider jantan akan mencapai tempo seksual antara 4 hingga 12 bulan bergantung pada genetik, diet, dan rawatan. Perkembangan tempat botak disebabkan oleh kelenjar aroma yang aktif menandakan ia telah mencapai tahap kematangan seksual.

Jantan: Glider jantan memiliki kelenjar bau aktif pada bahagian dada, kepala, dan anus. Pasangan Glider jantan ditempatkan untuk bersama biasanya tidak digalakkan.







Sedikit informasi tentang betina.: Glider betina boleh dikenalpasti dengan pembukaan beg di perutnya. Pembukaan beg dipandang sebagai sebuah celah menegak di mana anda akan melihat pusat. Glider betina akan jatuh tempo seksualnya antara 6 sampai usia 18 bulan, bergantung pada keadaannya, genetik, dan diet. Glider betina akan mengandung antara 15-17 hari. Setelah melahirkan, bayinya akan masuk ke dalam poket ibunya. Mereka akan tetap berada di kantung ibunya sekitar 60 hingga 70 hari berikutnya. Glider betina biasanya akan berkembang biak sehingga mereka mencapai usia di antara 5 hingga 8 tahun. Glider betina juga biasanya mempunyai 1 hingga 2 bayi pada suatu masa.


Betina: Glider betina berbau kurang dari Glider jantan, kerana kelenjar baunya kurang aktif.






0 comments:

Post a Comment